söndag 1 augusti 2010

Rättvik 2010

nu e man i rättvik efter lite otur på vägen suck..
Denna gång var det inte att vi tappade tanken utan att vid en bro innan solvarbo, dvs mellan säter och borlänge fick husvagnen punktering..
Vi hade inget reservdäck på husvagnen. Gubben hade aldrig haft ett ochdär stog vi på bron med räcken.
Vi var tvugna att köra fram ca 100m så vi kom förbi bron och stanna intill höger på väggrenen och vi hamnade precis innanför linjen.
Där stog vi. Fick inte tag på ägaren, men vi ringde lillen som var i rättvik.
Han fick hjälpa oss. Han hittade en däck som vi fick låna. Hans farsa fick smöra ordentligen. När han kom fram efter ett tag från rätvik så passade inte fälgen.. Helvetes skit! Så stog vi där igen.
Lillen ringde runt och martin och lillen åkte till Borlänges däck service som har jouren och dem fick lägga om däcket på de orginala fälgen. YES ! sen kom dem och vi böt och vi kunde köra iväg! Halv 5 hände det och vi rullade därifrån strax innan 20:00. jipppii, Det är 100km/h på den sträckan och bilar och bussar ja dem gasade på. Fick stå halvt ute på vägen för att dme skulle sacka ner. Hela ekipagen rörde på sej när alla fordon for förbi. Lillen hadeen bling bling på taket och då jävlar saktade dme ner. Polisen kunde inte komma o hjälpa oss alla var i rättvik. Vvar med på radion iaf, men vi hörde aldrig, men vissa bilarna saktade ner iaf, så dem kanske hörde oss. HEHE problem två kom oxå. Älsklingen fick inte igång bilen.. Dåligt batteri efter vi haft varningsblinkers på, så vi stängde av dem. Det var iaf ljust som tur var!
Men fick stanna bilar för att fråga om startkablar då vi tydligen inte hade dem i bilen. Men de löste sej.
Hungriga var vi så vi stannade vid donken i borlänge käkade och sen rullade vi vidare.

Jag sov i baksätet resten av resan.

Vår plats som förra året blev det.
El helt gratis ;)
Alla fyra år här med älsklingen har vart gratis=)
Första året, tält. - 240
Andra året tält - 240
tredje året, husvagn - 9000, 2,3
och nu husvagn. Allt gratis! 855 T5

Mia O linda kanske kommer imorgon :D:D<3
Mina söta lilla mia, gud vad jag saknar henne!
Mitt hjärte gull<3=)
Pappa är i Borlänge och då frågade jag om inte dme kunde komma till rättvik så kanske han skulle ordna det. Man kan alltid hoppas! För jag vill vill verkligen det. Och Mia ska få en present av mej på markaden=)
Förra året fick hon örhängen=) Får se vaddet blir nu då:P
Hon kommer iaf peka på allt hon vill ha heehee.

Just nu sitter jag i husvagnen och dricker en grogg med en massa musik.
Killarna åkte med lillen till motorgården, och Älsklingen kanske funderar på att bänka volvon.
Vi har datahögtalarna med bas, martin tog med sig tv, dvd óch cdspelare:P

Och så klart glömde jag min badhanduk hemma. Ja trodde att ja hade glömt mitt smink puh de hade ja inte gjort. Jan påstår att ja inte behöver det för ja e lika fin ändå, men ibland måste jag. På jobbet har jag knappt haft ngt. De e bara ibland när ja hinner.
Ikväll blir det lugnt än så länge. Jan kan inte köra för han har drucikt,men vi har sällskap med Lillen =)

För en stund sen kom ägaren, han blev inte glad för förra året, men vi hade två alternativ.
Antigen åka ngn annan stanns lr göra det lite snyggare i år;)
Shysst ägare! Vi tackade så mkt o sa att vi göra det snyggare!
Så tackade han för sej o åkte=)
Snart käka mat!



2009



2009

2009 Olycka. Tanken lossnade.50 L i backen

2010 Katterna säger adjö

2010 Olycka,Punka på husvagnen

Byter däck & Fälg


Här sover älsklingen o jag! Mysigt




Inga kommentarer: