måndag 14 november 2011

.....

Förtroende är som ett suddgummi, blir mindre & mindre för varje gång du gör ett misstag.


Ena stunden svävar man av lycka, men de varar bara en stund.
Dagen efter är man tung i kroppen, ögonen fladdrar och man sluddrar när man pratar.
Livet är hårt och de bara leker med en.


Nu är det bara en tidsfråga innan allt kommer tillbaka.
För ja står inte ut med att allt bara leker.
Man är två att dela ordet kärlek.
Tjejen tar kär men killen tar lek.
Man blir bara sviken, hela tiden..
Ja förstår vissa saker, men ja förstår inte hur man inte kan hålla det man lovar.
Sen förstår ja inte hur man inte kan höra av sej och säga att man sover borta?
Då låter man mej va vaken hela natten och undra vad som har hänt.
Är det verkligen så man gör?
Brukar man inte höra av sej och säga det när den andre vet hur orolig man är.  Man delade sitt liv med den andre. Men i detta fall delade vi inget. Eftersom allt ska vara så svårt.
Då skiter man i det, och då får man ta konsekvenserna för det. Men i det här fallet så blir det jag.
Ja gjorde mitt val. Ja stod inte ut med att man ignorerar viktiga händelser som ska vara så svårt att tala om. Och det är alltid samma sak som man skyller på..
Hur är det möjligt ?
Sen lovar man saker som man inte kan hålla.
De funkar inte hur länge som hälst.
Ja packade mina saker. Nu är det gjort och nu tänker ja leka med livet.
Vad har den att bjuda på? Ja är så förbaskat omtyckt.
Ja kan få vem som hälst.

Men efter de här vill ja inte ha nått.
Ja är inte mej själv, de är mycket nu.
Ja tänker göra allt ja INTE får göra.
Och saker som ja INTE borde göra.
Ja vet vad världen har att bjuda mej på.

Den 11-11-11 var en speciell dag. Den dagen tappade ja mitt livsuppfattning, och förlorade något ja inte ville, men ja va tvungen att rädda mej själv.

För 1år sen,satt ja i samma båt som jag gör nu.
Och det kommer inte bli roligt, för ja tänker göra allt som ja inte borde göra, och va ngn annan än den jag är idag. Ja vill inte va den jag är idag. För de räcker inte till.

De är bara en tidsfråga innan ja lämnar allt

Inga kommentarer: