onsdag 9 mars 2011

Jag Älskar Dej




Min kära katt fyller 14 Idag:(
Lilla Busan börjar bli gammal
Han äter lite mer, leker aldrig och bara SOVER.
Han har Epilepsi. De e ganska vanlig på djur tydligen, Men han får inte anfall så ofta.
De e väldigt otäckt när han får det.
En gång när ja lekte med honom så skrek han högt o föll ihop:O
Hans ögon pulviserade och hans tassar strammade. Som tur va andades han. Sen var han helt borta och började dregla. Fy fann trodde han skulle försvinna där. Han var medvetslös i ca 10sek.

Sen har de hänt kanske bara 4 anfall vad jag kommer ihåg, för han brukar kliva upp i min säng o vingla till o dregla. Sen lägger han sej ner o e helt slut i kroppen.
Men då han skrek e de värsta o sen efter det ALDRIG leka med busan. Han e inte mkt för att leka men han behöver lugn o ro, men just nu e han bara arg på dom andra katterna:(
Men Ja kommer nog flytta så då åker dom med mej, om inte ja hittar ngn fodervärd tills ja får iordning på mitt. Kanske ett stall som behöver huskatt lr en ladugård då dom kan jaga råtter.
Dom e iaf Vacc, Id märkta, Kulorna o livmoder e borta o försäkrade tills i maj.
Willma o Wille.
Mamma kan inte tycka om dom. Jan vet ja inte, men Willma var hans favvo. Hon lyssnade sällan på mej iaf. Hon lyssnade mest på Jan, för han har en sån bestämd o grov röst. Och de har inte jag. Så varje gång han sa till willma lyssnade hon direkt, men inte på mej. Wille e min favvo!
Kommer lite bilder och sen lite diverse bilder på sånt som hänt:)
Bland annat min tur till kussen hos hundarna:)
Sen de sista bilden enär ja va jätte liten o jätte söt HAHAA! Älskar den bilden:P

















Inga kommentarer: