tisdag 21 december 2010

Happy or not

 Massor av Minnen kommer upp som tynger ner mej.
Vad ska ja göra..?
Ja har pratat en del om dehär på unga vuxna.
De e bara jag som kan ändra på hur min dag ska se ut!
De e bara jag som kan göra ngt bra av det som är dåligt och ingen annan! Ja sak iaf gå med i en grubb om hur man kontrollerar sina känslor och sin impulsivitet.
De e ngt som ja har lite problem med. När d eblir för mkt starka känslor då rasar allt o samman. Men som sakt de krävs mkt för att det ska bli så. Ibland orkar ja inte säga till o bland gör jag det. Men när ja väl säger ifrån så då för ja ist ofta att ja inte kan diskuterar när ja i själva verkar behöver en liten "paus" från dom starka känslorna som kommer. Och får ja inte en "paus" Då har ni misslyckat totalt med mej! Att höra sånt att man inte kan diskutera när de inte har med saken att göra utan det ä'r Känslorna för de e dom som styr min vilja, de gör ju att man känner sig totalt misslyckad...


Tack för ni som har sakt så te mig att ja inte kan diskutera! Ja uppskattar er bah så hiiimlla mkt just nu.
Dom håller iaf på att undersöker mej nu. Ja har fyllt i en massa papper och svarar på frågot, så får vi se om dom kommer fram till ngt om jag har ngn neurologiskt störning lr om de e bah att ja har så himla mycket känslor som stör mig hela tiden. Som sakt ja blir galen på dom och mina tankar.
Som sakt nu kommer Julen om ba några få dagar. Blir en massa starka känslor där oxå.
Ja flyr gärna från dom. Få se om ja åker te dej lr om ja blir hemma..
Vilket fall som hälst så är det mörkt..

Ja hatar Julen, och det kommer jag alltid att göra.
De e väl meningen att man ska minnas..? men a ja minns knappt ngt bra asså..
Förra året stack Jan te vendel
Förr förra blev ja på hoppad av Jans hans morsa,
Förr förra, minne blott vill säga ja minns inte allls.
Ja vet bah att de inte har vart ngn bra allls..
Nyår har heller inte bra.
Nä ja minns bah 2ggr de var bra. De va när Jan o Jag åkte te Åland o fick va med hos själva o hans morsa blev piss sur !! HAHA rätt åt dej! De var helt klart 10poängare bara Han o jag<3 De va menningen att vi skulle göra om de.. men mm de vart inte så..
Sen vet ja ngt år då blev de bah brråååk hela tiden typ 3 år i rad lr nått sånt.
EN gång va syrran Linda här med Mia o anders.
Anders o Linda bråkade, ja hamnade i sängen o hade panik o grät, anders låg på golvet o bölade.
Sen jaa.. stack Anders ut barfota o ja kunde ju inte låta hans va ledsen själv så ja stack ut fast morsan blev förbannad o grannen Anders tyckte ja va snällast på hela jorden. Ja tror ja va 15-16 nått sånt.

De vart bråk hela den kvälleen.. o foljt av 3 år i rad. EN gång rymde ja o gjorde en snögrotta o ville frysa ihjäl. Men ah då var ja nog inte mer än 13-14 år tror ja. De va på dne tiden mamma hade Thomas som drack varje helg o somnade alltid på köksbordet. Mamma var förbannad hela tiden.
Men ah det var då det! Nu e jag 21 o vad förväntar ja mej nu i jul o nyår?
Ingeting. Nu får ja pengar den 23e, ja ska dricka på Julafton!
Ja vill inte minnas! Ingmar skulle va med Jeans. Ja kan dra dit, men mamma e väl så sur så hon vill väl inte dit, om inte dom kommer hit. Vad vett jag. Dricka ska jag iaf göra.
PÅ nyår, vet ja inte. De e iaf drygt 1vecka dit så nästan 2v dit.

Ja ska dricka då oå iaf !!!
Vill inte minnas ngt!
Men ah.. ja ska väl torka min tårar så ska ja sminka mej, "tur hade ja inte hade gjort det"
Sen ska ja ta en tur te stan.. här kan ja inte va nu


Inga kommentarer: